середа, 6 листопада 2019 р.

Обласна педагогічна практика методистів методичних кабінетів


Професій в світі різних є чимало,
та є й неофіційна з них таки:
Серед педагогічного загалу
учительські «запалювать зірки»!
Методист – це друг, товариш, коуч, тьютор, фасилітатор.
Вони активні, прогресивні і в освіті професійні,
Товариські і сучасні, мають погляд освітянський,
Знають про освіту все. Навчання, тренінг проведуть,
Допоможуть і підкажуть, досвід вивчать, все покажуть,
Вам портфоліо складуть, атестацію проведуть,
Зірочок усіх знайдуть.
Говорити можна довго, все не перерахувать,
Але ми одна команда
Тож дерзаємо, перемагаємо, нових висот досягаємо.

6 листопада 2019 року Петрівщина зустрічала освітян із різних куточків Кіровоградщини. На базі комунальної установи «Петрівський РЦОЗО» та комунального закладу «Петрівське НВО «ЗШ І-ІІІ ступенів-гімназія» відбулася обласна педагогічна практика завідувачів (директорів), методистів методичних кабінетів (центрів) органів управління освітою райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, міських, селищних, сільських рад об’єднаних територіальних громад із проблеми « «Діяльність методичної служби в умовах імплементації Закону України ″Про освіту″». Методичний кабінет презентував свою методичну майстерню щодо створення дієвої інформаційної системи взаємозв’язку всіх рівнів методичної служби.

Зустріли гостей незвично та цікаво у гарному, мальовничому парку Петрівщини, імпровізованою грою-квестом «Пасіка знань». Колеги проходили певні випробування у локаціях «Гармонія», «Галявина талантів», «Галявині єдності».
Творчі «бджілки» всіх учасників педагогічної практики залучили до виконання завдань, інтерактивних вправ на згуртування, формування навичок злагодженої командної роботи, вмінь долати перешкоди. Крім цього курсанти створили портрет сучасного методиста, обумовили основні його якості, професійні компетентності, склали імпровізований «кошик успіху». Прозвучали цікаві притчі про серце, про єдність. Було написано імпровізованого листа наступному поколінню методистів-курсантів, запаковано до капсули та передано керівнику практики Оксані Побережець. Командний дух, яким пройнялися учасники гри-квесту, поєднали всіх у одну велику родину, згуртовану, дієву та результативну команду сучасних методистів. У створеному колі єдності було проголошено «Методист – це круто!»
Далі роботу було продовжено у комунальній установі «Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти» Петрівської районної ради, де гостинно зустріли та привітали слухачів курсів підвищення кваліфікації в.о. начальника відділу освіти Ірина Оранська та директор комунальної установи «Петрівський РЦОЗО» Григорій Москалець.
У ході роботи Ірина Володимирівна розкрила основні напрямки та стратегію освіти Петрівщини щодо якісної освіти в умовах освітніх реформ. Григорій Леонідович презентував основні досягнення Петрівщини та озвучив завдання на шляху створення сучасного середовища «Нової української школи».
Завідувач районного методичного кабінету Зоя Ошега презентувала роботу методичного кабінету та запропонувала слухачам переглянути відеокаст «Освіта Петрівщини», де представлено роботу та досягнення методичного кабінету.
Продовжили свою роботу слухачі у майстерні «Міні EdCamp» на базі комунального закладу Петрівське НВО «ЗШ І-ІІІ ступенів -гімназія», де їх гостинно зустріли директор Ветрова А.С. та заступники Чирва І.М., Ємець В.І., Калінчук С.М.
У локації «Дошкільна освіта» методист РМК комунальної установи «Петрівський
районний центр із обслуговування закладів освіти» Валентина Сердюк провела «Педагогічну мозаїку» з проблеми «Дошкільна освіта в умовах реформування освітньої галузі».
У ході роботи було звернуто увагу на зміни у законодавчій та нормативній базі в галузі дошкільної та початкової освіти у період реформування освітньої галузі. Учасники педагогічної практики ознайомилися із досвідом роботи, інноваційними технологіями, що стимулюють творчий підхід педагогів. З’ясували чи відповідають концептуальні ідеї НУШ концептуальним ідеям дошкільної освіти. Проявили креативність, уміння використовувати сучасні методики, працювати в команді.
Під час виконання практичних завдань педагоги працювали у двох групах, які представляли заклади дошкільної освіти та Нової української школи. Вправа «Визначення ключових компетентностей» сприяла закріпленню знань про вимоги державних стандартів дошкільної та початкової освіти щодо формування компетентностей дошкільнят і школярів. У ході виконання другого завдання учасники визначали інноваційні технології, що доцільно використовувати у дошкільній та початковій освіті (інформаційні технології, STEM-освіта, STREAM-освіта, LEGO, Сторітеллінг, Скрайбінг, Кейс-урок, Казкотерапія, Мнемотехніка, ТРВЗ, розвиток критичного мислення та інші).
Творчість, креативність, вміння працювати в групі учасники педагогічної практики проявили у ході виконання наступних двох завдань (складання казки, створення моделі). Ознайомилися із нетрадиційними технологіями роботи з казкою (переплутування сюжетів героїв; змінювання характеру героя; змінювання місця, часу, події; змінювання кінцівки казки). Визначили певні критерії до портрету дошкільника з точки зору вихователя закладу дошкільної освіти, вчителя НУШ. Створили та презентували модель випускника закладу дошкільної освіти, майбутнього першокласника НУШ., всебічно розвинену компетентну особистість.
В управлінській студії відбулося заняття з проблеми «Академічна доброчесність – важлива складова освітньої реформи», яке провела методист РМК комунальної установи «Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти» Ольга Лепська.
У ході теоретичної частини «Академічна доброчесність: вивчаємо документи» учасники опрацювали ст.42 закону України «Про освіту», рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти стосовно організації педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.
У ході практичної частина «Українська система освіти і академічна доброчесність» учасники в групах обговорили запропоновані вислови та дали відповіді на запитання «Чому українській системі освіти потрібна академічна доброчесність?», «Академічна доброчесність – стале поняття чи міф?» Наскільки важлива у цьому плані ст.42 «Академічна доброчесність» закону України «Про освіту?», «Чи формується і впроваджується політика академічної доброчесності у школі відповідно до норм нового закону».
У ході виконання наступного завдання «Академічна доброчесність: як запустити процес змін» учасники у групах обговорили питання «Що потрібно зробити та передбачити аби норми нового закону не перетворилися у фікцію?» та підготували рекомендації, поради щодо управлінських дій керівника закладу, організації роботи з педагогічними працівниками та здобувачами освіти.
Представники груп презентували свої напрацювання, наголосивши, що для формування та дотримання академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу, забезпечення її функціонування потрібна цілеспрямована робота адміністрації і всіх педагогів закладу. Це ознайомлення з нормативно-правовою базою, просвітницька робота, заходи, спрямовані на забезпечення академічної доброчесності, контроль за її дотриманням.
Підсумки підвела Пустовойтенко Р.М., заступник директора Новостародубської ЗШ І-ІІІ ступенів, яка графічно проілюструвала головний зміст заняття (прийом скрайбінгу) і донесла інформацію у максимально зрозумілому і привабливому форматі.
У локації з інклюзивної освіти методистом РМК Людмилою Мовчан було проведено воркшоп на тему «Роль асистента вчителя в умовах інклюзивного навчання» . У ході заходу із курсантами було проведено вправу «Чотири сфери». Робота в групах дала можливість відчути себе в ролі асистента –вчителя та вчителя – предметника та визначити їхню роль в умовах інклюзивного навчання. На закінчення заходу проведено вправу «Рюкзак, м’ясорубка, кошик». Учасники заходу мали змогу подумати та покласти в рюкзак корисне, що взяли з собою, у м’ясорубку – інформацію, що потрібно обдумати, а в кошик – викинути непотрібну інформацію.
У локації «STEMLab» методист РМК Дмитро Суліма провів для гостей міні - концерт за їхньою участю. Колеги у командах створили пісню про методиста за заданим мотивом пісні та приспівом до неї та разом її заспівали. Слухачі отримали позитивні емоції, гарний настрій та відчули командний дух.

Немає коментарів:

Дописати коментар